Translate

Sabtu, 10 Mei 2014

AIS KRIM BANTU KURUS

[AIS KRIM BANTU TURUNKAN BERAT BADAN]


Ramai yang beranggapan ais krim menggemukkan!

Kesannya ramai yang melupakan keenakkannya walaupun ais krim tinggi kalsium. Kerana kebanyakan ais krim bahan asasnya adalah susu.

Nur pulak memang peminat tegar ais krim ni.. Lagi-lagi ais krim coklat. Sedapnya.. Rasa nak buat ais krim lagi lah. Minggu lepas ada buat ais krim Oreo kat rumah mak. Sedap tapi manissss.. Rupanya, krim tengah Oreo tu kene keluarkan. Bukan campur sekali. Percubaan pertama separa berjaya..

Sebenarnya, mereka yang mengambil pil kalsium akan mengalami penurunan berat badan 26 - 38 peratus lebih banyak berbanding mereka yang berdiet. Lebih berkesan jika ambil pil kalsium yang mengandungi Magnesium dan Vitamin D. Ini boleh didapatkan secara lengkap di dalam Ostematrix Shaklee..

Magnesium dapat menghalang berlakunya mendapan dalam badan yang akan membentuk batu karang. Vitamin D pula diperlukan supaya penyerapan kalsium dalam badan dapat dimaksimumkan. Barulah tulang jadi padat. Bukan kuat semata-mata.

Para penyelidik juga turut menjelaskan, pola pemakanan rendah kalsium akan menghentikan kemampuan tubuh membakar lemak. Akibatnya, tubuh cenderung untuk membesar dan menjadi gemuk.

Jadi, nikmatilah keenakan ais krim tanpa rasa curiga. Cuma pastikan anda tidak mengambilnya secara berlebihan sehingga menjejaskan kesihatan. Walau makan apa sekalipun, semuanya harus berpada-pada.

Jika berlebihan atau keterlaluan, air kosong pun boleh jadi merbahaya kepada semua orang dan boleh mendatangkan penyakit.  Jaga kesihatan juga satu kewajipan tau.. Sebab, kalau badan tak sihat, macam mana nak beribadah dengan kusyuk, tanpa mengantuk dan lesu? 


Fikir-fikirkan dan selamat beramal!

# Info asal dipetik dari majalah iSIHAT


Pengedar Sah Shaklee Anda
Nur SID : 889092
0172720564
~♥

# SHAKLEE SETIA ALAM
# SHAKLEE SHAH ALAM
# SHAKLEE PUCHONG


0 comments:

Catat Ulasan

ULASAN & PENDAPAT ANDA AMAT DIHARGAI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH! ANDA PELAWAT KE