Translate

Khamis, 18 September 2014

TIPS KURUS & RENDAHKAN KOLESTROL DENGAN PELUKAN

Tips ini ditujukan khas buat mereka yg dh berumah tangga jer tau..Yg belum nikah tu, jgn nak menggatai na... Pergi halalkan apa yg patut dulu.. Yg dah bertunang, kalau nak cepat kurus, boleh percepatkan tarikh nikah tu ya.. Makin cepat, makin bagus sbb risiko maksiat & zina dpt dikurangkan... In shaa Allah...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

KHASIAT SUAMI PELUK ISTERI..

Seorang suami yang memeluk isterinya untuk sekurang-kurangnya 10 saat setiap pagi akan panjang umurnya lima tahun.. (setiap hari tau secara konsisten. Setiap kebaikan yg dilakukan secara konsisten semua mendatangkan manfaat kebaikan)..

Pakar motivasi Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah berkata, fakta berdasarkan kajian oleh seorang pakar di Jerman mengenai hubungan antara sentuhan dan tahap kesihatan.

``Seseorang itu boleh panjang umur jika memeluk isterinya setiap hari kerana pelukan dan sentuhan boleh menyebabkan tubuh manusia mengeluarkan pelbagai hormon termasuk endorfin yang baik untuk kesihatan tubuh."

``Bagaimanapun, sebagai seorang Islam kita tidak harus lupa ajal dan maut terletak di tangan Allah,''

katanya ketika memberi syarahan bertajuk 'Perkahwinan dan Seks : Penawar dan Rawatan Bagi Banyak Penyakit' di Persidangan Ketiga Perubatan Daripada Perspektif Islam anjuran Pusat Perubatan Universiti Malaya di Hotel Sheraton Subang di sini hari ini.

Hormon endorfin adalah sejenis bahan kimia semula jadi yang bertindak sebagai penahan sakit dan mengurangkan keresahan. Jelasnya, selain mempunyai kesan positif dari segi saintifik dan kesihatan sentuhan, pelukan dan gurau senda antara suami dan isteri juga merupakan sunah Rasulullah s.a.w.
Tambah beliau, ada kajian di Amerika Syarikat (AS) juga mendapati pelukan suami dapat mengurangkan tahap kolesterol dan meningkatkan kesihatan isteri.

 ``Oleh itu suami yang inginkan isterinya menurunkan berat badan digalakkan peluk isterinya lebih kerap,'' katanya disambut dengan gelak ketawa oleh peserta persidangan itu.
Jelas beliau, hubungan seks dalam penuh rasa kasih sayang juga dapat membantu pasangan untuk awet muda dan berketerampilan menarik.
 ``Wanita yang mempunyai kehidupan seks yang baik dan bahagia akan lebih cenderung untuk menghiasi diri,'' kata Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah

Kredit sumber : Utusan Malaysia



********************************************************



Jika kurang berkesan juga, boleh amalkan Supplimen Shaklee untuk menurunkan paras kolestrol dlm bdn dengan sgt2 berkesan & efisyen. Iaitu dengan mengamalkan PHYTOCOL..

PHYTOCOL baru dirasmikan kemasukannya ke dalam Shaklee Malaysia pada bulan Jun 2014 yg lepas semasa National Conference Shaklee Malaysia.. 

Antara kandungan yg terdapat di dalam PHYTOCOL ini ialah formula proprietari yg membekalkan 2,000 mg Fitosterol setiap hari.


Keistimewaan PHYTOCOL-ST Shaklee berbanding Phytocol jenama lain adalah..
★ Rumusan mantap daripada beberapa jenis fitosterol
★ Membekalkan 2,000mg fitosterol tumbuhan setiap hari
★ Menepati 100% keperluan harian fitosterol yg disyorkan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH)*
★ Tiada tambahan pengawet, pewarna, perisa atau pemanis
2,000 mg fitosterol ini bersamaan dengan..
1) 200 biji lobak merah
2) 70 keoing roti gandum
3) 425 biji tomato

Apa itu Fitosterol?

Fitosterol (dirujuk sebagai sterol dan stanol tumbuhan) di temui dalam membran sel tumbuh-tumbuhan. Ia juga boleh ditemui dalam kuantiti yg kecil dalam pelbagai tumbuhan, buah -buahan, sayur-sayuran dan bijirin. Dianggarkan 200-400mg sterol tumbuhan dan lebih kurang 50mg stanol tumbuhan kita makan setiap hari.

Institut Kesihatan Kebangsaan Amerika (NIH) mengesyorkan pengambilan 2,000 mg Fitosterol setiap hari, bersama-sama diet rendah lemak tepu dan rendah kolestrol di samping tinggi serat larut, bersenam dan penurunan berat badan.


Untuk hasil yg terbaik, ambil Phytocol-ST Shaklee 2 tablet sebanyak 2 kali sehari selepas makan. Anda juga boleh mengambil Omega Guard dan CoQ Health Plus Shaklee yg boleh mengoptimumkan manfaat Phytocol-ST Shaklee.


Antara manfaat yg bakal anda dpt dengan mengamalkan PHYTOCOL ialah :-
★ menurunkan paras kolestrol dalam badan seseorang
★ menstabilkan paras kolestrol baik dalam badan
★ bukan sahaja utk mereka yg mempunyai paras kolestrol yg tinggi semata2 tetapi ia disarankan kepada sesiapa sahaja yg ingin menjaga kesihatan mereka
★ sangat membantu dalam mengurangkan berat badan
Antara vitamin Shaklee yg boleh disyorkan untuk kurus disertai dengan senaman ringkas setiap hari adalah..











*******************************************************


0 comments:

Catat Ulasan

ULASAN & PENDAPAT ANDA AMAT DIHARGAI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH! ANDA PELAWAT KE