Translate

Rabu, 22 Oktober 2014

[CERITA TENTANG VIVIX]

Dah lebih sebulan entry ni terbengkalai di dalam draft. Alhamdulillah, hari ni, Allah kurniakan idea untuk selesaikan entry ni. 

Pertama kali Nur cuba VIVIX adalah untuk mengurangkan masalah keletihan melampau dan masalah eczema kat tangan yang makin lama makin teruk sejak duduk rumah ni. Jumpa doktor, katanya eczemalah. Tapi, macam-macam krim guna, semuanya tak jalan. Bila dikaji-kaji balik, Nur alergik dengan sabun rupanya. Asalnya sabun basuh pinggan Shaklee dah habis stok kat rumah. Nur pulak asyik lupa jer nak order kan.. Lama-lama terus tak beli. Akibat daripada 'sabun biasa' yang banyak bahan kimia, kulit tangan Nur jadi kering, pecah-pecah dan gatal. Masalah tu berlanjutan lebih 3 bulan on off. Bila salah makan sikit, mulalah merenyam..  Sehinggalah waktu promo VIVIX, Nur pun mulakan experimen..




klik link di bawah untuk pembelian VIVIX secara online


Alhamdulillah, 5 hari pertama, pecah-pecah dan luka kat tangan dah mula kering dan tutup. Dan, yang paling bestnya, manfaat lain juga sama Nur dapat. Nur dah kurang mengantuk di siang hari. Kalau tidak, sambil tidurkan anak dalam buai pun sampai tersenggok2.. hehehhe... 

Gambar daripada google. Hampir sama dengan keadaan tangan Nur lebih kurang 4 bulan lepas..

Hari ke 10.. Masalah migrain yang membelenggu diri sejak di bangku sekolah lagi mula berkurang. Kalau tak, pantang kurang tidur sikit, mulalah macam nak terkeluar biji mata ni menahan sakit kan.. Tangan yang gatal-gatal dan kering mula mengelupas menanggalkan sel-sel kulit mati.. 

Hari ke 20.. Alhamdulillah.. Tangan mula baik 80%.. Kulit yang kekasaran mula lembut. Kepedihan akibat luka-luka kulit yang pecah mula berkurangan... HB yang biasanya 9-10 tetiba jadi 11.2.. Jaga anak & husband di hospital akibat demam denggi dengan bertenaga dan, yang paling bersyukur sangat, baby Syaurah pun sentiasa sihat!! Syaurah minum susu ibu sepenuhnya dan belum pernah berenggang dengan ibu lagi setakat ini. Ibu jaga abang ngan ayah dia kat hospital pun, dia ikut skali.. Syaurah memang kurniaan Allah yang tidak ternilai!

Alamdulillah, kini jauh lebih baik dengan izin-Nya..

Bila dah habis sebotol VIVIX, barulah Nur baca dan kaji sepenuhnya kandungan VIVIX ni.. Banyak rupanya khasiat alam kurniaan Allah yang terdapat dalam VIVIX ni.. Tak kenal, maka tak cinta kan... Jom kita sama-sama baca, apa yang ada dalam VIVIX ni.. Dan yang paling tinggi kandungannya ialah RESVERATROL..

**************************************





klik link di bawah untuk pembelian VIVIX secara online


Apa itu RESVERATROL?? 

Resveratrol adalah sejenis plolyphenol yang dipanggil phytoalexin, merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut terhadap penyakit. Ia dihasilkan daripada tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, tekanan, kecederaan akibat dirosakkan haiwan, sinar UV, cuaca ekstrem dan sebagainya. 

Tumbuhan yang menggunakan pestisid dan herbisid biasanya tiada atau kurang menghasilkan bahan ini kerana mereka dilindungi oleh racun perosak tersebut. Tumbuhan yang paling banyak menghasilkan resveratrol adalah anggur, raspberi dan kacang. 

Menurut American Cancer Institute, rasveratrol adalah antioksidan yang sangat berkuasa. Ia mengurangkan pengaktifan NF kappa B, yakni sejenis protin yang dikaitkan dengan pembentukan kanser dalam tubuh. 

Menurut laporan kajian yang dibuat oleh Department of Biochemistry and Molecular Biology, New York Medical College, resveratrol menjadikan proses proliferation dalam kanser payudara menjadi kurang aktif. 

Menurut American Cancer Institute, meminum sumber resveratrol setiap hari menurunkan risiko kanser prostat. Malah meminumnuya sekali seminggu boleh menurunkan risiko kanser prostat sebanyak 60%. 

Anggur muscadine adalah anggur yang paling tinggi nilai resveratrolnya. Ikatan kimia dalam anggur muscadine ini jauh berbeza dari anggur2 jenis lain, yang mana ia kaya dengan anthocyanins, yang mempunyai antioksidan yang tinggi dan menunjukkan beberapa kesan antitumor, termasuk menghalang sintesis DNA dalam kanser payudara dan perkembangan saluran daran dalam sesetengah tumor, termasuk enzim perebak tumor. 

Menurut Department of Patholody, Northwestern University Feinberg School of Medicine membantutkan perkembangan CCR6-mediated migration pada sel yang rosak dalam kes diabetes. 

Resevratrol juga terkenal sebagai ejen anti penuaan. Dalam kajian oleh Douglas Mental Health University Institute, McGill University, resevratrol melindungi kulit serta melambatkan kesan penuaan kulit dan lain2 kesan penuaan pada kulit. 

Resevratrol juga berperanan dalam meningkatkan tahap ‘kolesterol baik’ dan melindungi dari kerosakan arteri, sekaligus menjaga kesihatan jantung. Masyarakat di Barat mengambil wain merah untuk mendapatkan sumber resevratrol, namun kajian terbaru menunjukkan kesan alkohol pada wain boleh memberi kesan kepada golongan tertentu. 

Jadi sebagai alternatif yang selamat dan halal, untuk resveratrol ini, Shaklee telah mengeluarkan produk yang sangat bagus, VIVIX yang mana:- 
=>> Satu sudu teh Vivix mengandungi resveratrol yang bersamaan dengan 100 gelas wain merah (jangan minum wain, haram! Jadi, minumlah VIVIX!!) 
=>> 2500 kajian yang diterbitkan terhadap bahan2 yang digunakan dalam Vivix 
=>> Vivix adalah 10 kali lebih power dari resveratrol semata-mata 




klik link di bawah untuk pembelian VIVIX secara online




Siapa yang patut mengambil Vivix? 
=>> Warga emas 
=>> Mereka yang mempunyai risiko kanser 
=>> Mereka yang dikatakan ada keturunan kanser 
=>> Mereka yang menghidap diabetes jenis 1 
=>> Mereka yang ingin menjaga kecantikan kulit 
=>> Mereka yang tua sebelum masanya 
=>> Mereka yang tinggi kolesterol dalam darah 
=>> Mereka yang berisiko sakit jantung 


klik link di bawah untuk pembelian VIVIX secara online




klik link di bawah untuk pembelian VIVIX secara online

___________________________________ 


Hadiahkan buat yg tersayang.. Mulakan hidup baru dengan semangat yg baru & kesihatan yg baru juga!! 


Untuk belian secara peribadi boleh klik di sini ---> http://bit.ly/VIVIXTonikAjaib 
bayaran adalah menggunakan kredit kad atau debit kad & akan terus sampai ke depan pintu tumah anda.. Boleh hubungi Nur untuk konsultansi berterusan secara percuma selepas belian dibuat.
~(^__^)~


klik link di bawah untuk pembelian VIVIX secara online

*****************************************************






0 comments:

Catat Ulasan

ULASAN & PENDAPAT ANDA AMAT DIHARGAI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH! ANDA PELAWAT KE