Translate

Selasa, 11 Februari 2014

MANFAAT UTAMA VITA-LEA

Vita-Lea telah lama dikenali sebagai multivitamin terbaik. Alhamdulillah, sudah hampir 3 tahun Nur amalkannya sejak daripada kelahiran anak ke4, Syafiq. Perubahan yang amat ketara adalah, Nur tidak lagi kerap jatuh sakit & lemah-lemah badan. Terlelap semasa waktu bekerja juga tiada lagi..
Nur memang mempunyai antibodi yang lemah. Mak kata, sejak kecil lagi Nur kerap sakit. Kene hujan sikit pun dah demam.. Minum ais sikit pun dah batuk. Itu belum kira asyik dok melepek jer tak larat nak buat itu ini.. 

Alhamdulillah ditemukan dengan Shaklee. Shaklee banyak merubah tahap kesihatan & kewangan kami sekeluarga juga. Mana tidaknya, sekadar makan sendiri pun boleh dapat bonus.. Syukur Ya Allah..

Antara manfaat utama Vita-Lea :

1) PENAMBAHAN TENAGA SEGERA

>>> Ia merupakan pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental.
>>> Sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian.
>>> Jadi, Vitalea juga sesuai untuk anak-anak kita yang sedang bersekolah dan juga di universiti. Hanya sebiji sehari mampu meningkatkan fokus dan tumpuan mereka di dalam kelas.


2) PELENGKAP NUTRISI 
>>> Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang boleh mengundang pelbagai penyakit. Terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegeterian).
>>> Juga sangat-sangat digalakkan pengambilannya oleh mereka yang mengalami masalah anemia ataupun low hb. Terutamanya ibu mengandung, ibu selepas melahirkan anak & ibu menyusu.

3) KEUPAYAAN SISTEM PRODUKTIF 
>>> Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.
>>> Mengurangkan risiko bantut ataupun tumbesaran terencat akibat kekurangan nutrisi dalam badan.

4) METABOLISMA 
>>> Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.
>>> Metabolisma yang tidak seimbang juga menyebabkan seseorang itu mudah gemuk dan terlalu kurus.
>>> Jika nutrisi dalam badan mencukupi, ia sangat membantu dalam menaikkan keserian wajah dan kecantikan luaran dalaman.

5) ELEMEN PENTING PADA SEL TUBUH 
>>> Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tirod.
>>> Sebab itulah ibu-ibu mengandung, ibu-ibu hamil sangat digalakkan mengamalkan Vita-Lea dalam pemakanan seharian untuk membantu pembesaran janin yang sempurna.
>>> Kekurangan nutrisi semasa hamil akan meningkatkan risiko alahan kepada bayi dan mendatangkan pelbagai penyakit di masa yang akan datang.

6) MELINDUNGI ORGAN 
>>> Melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.
>>> Bila nutrisi dalam badan lengkap, secara semulajadinya badan juga akan jadi sihat.
Vitalea tidak disyorkan kepada mereka yang menghidap penyakit Thalasemia major & pesakit SLE. Juga tidak digalakkan pengambilannya kepada mereka yang alah kepada Alfalfa.
Harus diingatkan bahawa, pengambilan secara konsisten menjamin keberkesanan lebih optimum. Jangan pula mengharapkan kesan drastik dalam mengamalkan supplimen. Kerana supplimen adalah makanan tambahan. Makanan pelengkap kepada makanan harian kita.
Supplimen kini sudah jadi satu keperluan kerana tidak semua mampu memenuhi PIRAMID MAKANAN setiap hari. Jika anda yakin pemakanan anda setiap hari lengkap, teruskan. Tidak perlu ambil vitamin.. :) Pilihan di tangan anda..

"Jangan takut hendak melabur sedikit sekarang demi kesihatan. Kerana pelaburan yang sedikit ini mampu mengelakkan pelaburan yang lebih besar kepada hospital di masa yang akan datang.."


#Dapatkan VITALEA dengan harga promo daripada Nur sepanjang bulan Februari 2014.. 

Jangan sampai terlambat.. 
SMS / WASSAP NUR cepat-cepat.. 
0172720564.. (^_^)#


WITH LOVE & CARE, NUR ♥

0 comments:

Catat Ulasan

ULASAN & PENDAPAT ANDA AMAT DIHARGAI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH! ANDA PELAWAT KE