Translate

Ahad, 16 Februari 2014

TIPS URUS BADAN DENGAN BAGET RENDAH

>>> PILIH BARANGAN 'DOUBLE DUTY' ATAU PUNYAI DUA FUNGSI

Sebagai contoh, pisang kaya dengan serat dan mengandungi kalium. Begitu juga dengan kekacang. Selain terdiri daripada pelbagai jenis, ia juga merupakan sumber serat dan protein yang murah. Bagi menguruskan badan, kita perlu bijak memilih makanan yang mempunyai pelbagai sumber khasiat dan zat yang diperlukan oleh tubuh badan kita.






>>> MAKAN BUAH-BUAHAN YANG TIDAK BERMUSIM

Kita masih mempunyai pilihan untuk mengambil buah-buahan yang boleh didapati sepanjang tahun seperti pisang, betik, jambu batu, nanas dan juga tembikai. Selain kaya dengan nutrisi dan membolehkan kita memenuhi keperluan yang diperlukan oleh tubuh, ia juga murah dan mudah didapati di kebanyakan gerai dan kedai.



>>> PELBAGAIKAN MAKANAN

Seimbangkan di antara mendapatkan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan kita dan memastikan paras kalori yang kita ambil adalah rendah. Sumber kalium yang murah sebagai contoh ialah kentang , tapi kita perlu mengambilnya sehingga 11 hidangan sehari bagi memenuhi keperluan tubuh badan kita.

Penyelesaiannya??
Ambillah juga sebiji pisang, susu, kekacang dan bijirin bagi setiap hidangan kentang yang kita makan. Tidak mungkin kita mendapat sehingga 4,700mg yang diperlukan.. Tetapi, kita masih berada di tahap yang betul.



>>> AMALKAN MULTIVITAMIN YANG MEMPUNYAI DWI FUNGSI

Pengambilan multivitamin yang mempunyai banyak khasiat dalam satu masa dan mempunyai pelbagai fungsi dalam satu masa dapat menjimatkan kos anda untuk membeli vitamin. Juga dapat memudahkan anda untuk menelan sesuatu vitamin.

Vitamin yang terlalu banyak juga akan memberatkan buah pinggang jika pengambilan air kosong setiap hari kurang daripada kadar yang diperlukan oleh tubuh badan. Vitamin ataupun supplemen mampu menggantikan zat-zat atau nutrien yang tidak dapat diperolehi melalui makanan seharian.

Contoh vitamin yang mempunyai pelbagai fungsi dan 1001 khasiat disamping harga yang amat berpatutan adalah Vitalea & Alfalfa.. Vitalea mempunyai 120 biji dalam satu botol.. Alfalfa pula 330 biji dalam satu botol kecil dan 700 biji dalam botol besar. Harga pula, kedua-duanya tidak sampai pun RM100 setiap satu. Untuk kegunaan berbulan-bulan juga..




WITH LOVE & CARE, NUR..

Konsultansi & Rundingan PERCUMA Vitamin Shaklee anda,
NUR | 0172720564
~(^_^)~

0 comments:

Catat Ulasan

ULASAN & PENDAPAT ANDA AMAT DIHARGAI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH! ANDA PELAWAT KE