Translate

Selasa, 18 Februari 2014

ORGAN PALING BAHAYA

Tahukah anda organ paling bahaya pada tubuh manusia?
Jawapannya : LEMAK DI PERUT.

Menurut Dr. Robert R. Henry, pakar endokrinologi & perubatan Univerisiti California, San Diego, apabila kita makan dengan banyak, kalori yang berlebihan akan tersimpan sebagai lemak di seluruh tubuh, terutamanya PERUT. 




KENAIKAN berat badan selalunya berpunca daripada bahan buangan yang terkumpul di dalam usus besar. Pakar pemakanan berpendapat individu yang memiliki usus besar akan menghadapi masalah untuk menyerap khasiat daripada makanan yang diambil. Ini menyebabkan mereka cenderung untuk makan lebih daripada sepatutnya.

Ramai yang gemar menikmati makanan dengan ditemani segelas air. Mungkin sudah terbiasa makan diselangi minum air agar tidak tercekik dan tersedak. Sebenarnya, makan bersulam air boleh memberi kesan buruk kepada sistem penghadaman dan meningkatkan insulin dengan cepat. Bukan sahaja masalah kesihatan akan datang, tetapi turut membuatkan lemak berkumpul dengan cepat terutamanya di bahagian perut.

 

Apa yg anda tidak tahu ialah, sebaik berada di dalam perut, lemak tersebut berubah menjadi organ. Tetapi, tidak seperti perut, hati atau usus (sebagai contoh) yang membantu anda meneruskan kehidupan, lemak di perut merembeskan bahan inflamasi bertoksik. Ia menjadi pencetus interaksi yang rumit. Yang mana kesannya boleh melemahkan jantung, merosakkan salur darah dan melemahkan sistem imun. Dan sekiranya berat badan terus bertambah, bermakna jangka hayat anda semakin pendek.

Amalkan LECITHIN atau OMEGA GUARD selepas makan tengahari dan selepas makan malam supaya lemak tidak sihat dapat diserap keluar daripada badan. Di samping itu, ia dapat memecahkan lemak degil yang sudah lama terkumpul dan bertapak di bawah kulit perut atau seluruh badan anda!!





 

 Dapatkan rundingan / konsultansi secara percuma daripada saya..
NUR ~ SMS/WASSAP : 0172720564

WITH LOVE & CARE...
~(^_^)~

0 comments:

Catat Ulasan

ULASAN & PENDAPAT ANDA AMAT DIHARGAI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERIMA KASIH! ANDA PELAWAT KE